Psal se rok 1997, když jsme vyhlašovali první ročník Exportní ceny DHL a chtěli tak ocenit exportní úspěchy českých firem. Jako zakladatelé jsme nesmírně hrdí, že se po 22 letech stala z původně malé soutěže významná událost v českém exportním podnikatelském prostředí.
Jak se v průběhu let měnila podoba Exportní ceny, mění se i svět globálního obchodování. Aktuálně největší boom zažívá svět přeshraničního online obchodování a jsme rádi, že celá řada českých vývozců už na tento trend zareagovala a zaměřila se na online prodej a oslovení zákazníků z celého světa skrze vlastní e-shopy. Právě těmto firmám je věnována nová kategorie Exportér E-Commerce.
Jsem velice rád, že se většině českých exportérů dlouhodobě daří konstruktivně vypořádat s riziky, která ohrožují jejich vývoz, jako jsou kurzové změny či nedostatek pracovních sil, a vlastní aktivitou a pracovitostí dokáží každoročně uspět na globálním trhu i exportně růst. Těším se na tradičně hojnou účast firem, které budou předávat své nabyté zkušenosti, předávat je dál a inspirovat svou odvahou a výsledky i začínající exportéry.
V neposlední řadě bych rád poděkoval našim skvělým partnerům z let minulých, ale i těm, kteří se k nám postupně přidávají a rozšiřují tak základnu celého projektu. Díky tomu věřím, že letošní 22. ročník Exportní ceny DHL ještě překročí své cíle a dosažené výsledky přihlášených jen doloží pozitivní růst české ekonomiky.
220 570 708
helas@helas.org
zpět nahoru