Plánujeme rozvoj v Evropě i na Blízkém východě.
Ptáme se

Plánujeme rozvoj v Evropě i na Blízkém východě.

Snažíme se pochopit specifika jednotlivých exportních teritorií a nabízet produkty přizpůsobené místním potřebám a požadavkům, prozrazuje Andrea Doležalová výkonná ředitelka společnosti mcePharma s.r.o. Ta se stala vítězem v kategorii Malá společnost soutěže Exportní cena DHL UniCredit.

Představte nám, prosím, společnost mcePharma. Čím se zabýváte?

mcePharma je česká společnost, která vyvíjí a vyrábí inovativní doplňky stravy v uživatelsky přívětivé formě - orálně rozpustné tablety, orálně rozpustné prášky nebo instantní nápoje. Také se specializujeme na vývoj a následnou výrobu doplňkových krmiv pro malá plemena psů a koček a nabízíme také kosmetiku s colostrem. Produkty prodáváme po celém světě a nabízíme i kompletní vývoj a kontraktační výrobu práškových forem, tablet, sáčků a sticků pod svou nebo privátní značkou.

Naše společnost celosvětově nabízí a prodává produkty s vědecky prokázanou účinností, spolupracuje se špičkovými vědeckými ústavy v České republice a disponuje vlastními vědeckými studiemi s patentovaným řešením svých produktů. Patent na technologické zpracování kurkuminu, který je používán v několika přípravcích, je podán v EU, USA a Kanadě. Klademe velký důraz na kvalitu své výroby, jsme vlastníkem certifikátu ISO 22000:2005, registrace pro výrobu krmiv a certifikátu správné distribuční praxe. Profil naší společnosti můžete najít na našich webových stránkách www.mcepharma.com.

O jaké produkty je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Obecně se dá říci, že zákazníci z Evropy poptávají produkty, které mají vědecké studie, z této kategorie je zejména zájem o Migraine stop nebo Neo curcumin supplement, který je naší vlajkovou lodí, jediný kurkumin na světe ve formě tablet rozpustných v ústech. Oblíbené jsou samozřejmě produkty s kolagenem na klouby a anti-aging, z této oblasti můžeme zmínit naši novinku představenou na veletrhu Arab Health 2019 v Dubaji Collagen repair matrix, instantní prášek pro přípravu účinného a skvěle ochuceného nápoje. Letos v květnu budeme představovat na veletrhu Vitafoods v Ženevě úžasný nový produkt Vegan essential – komplexní formuli pro vegany a vegetariány, veganství je trend a my chceme být trendy. V neposlední řadě se zaměřujeme také na produkty s Colostrem podporující imunitu, jsou to přírodní produkty a poptávka po přírodních produktech stále roste a bude růst. Máme v nabídce Colostrum rozpustné v ústech, náhrada neoblíbených kapslí. Mohla bych takto pokračovat dál a dál, klienti v České republice mohou naši nabídku najít na našem e-shopu www.mcepharmashop.cz.

Své produkty prodáváte po celém světě. Co je podle Vás předpokladem úspěchu na zahraničních trzích? Které jsou pro Vás těmi klíčovými?

Základem našeho úspěchu je dlouhodobost a proklientský přístup. Každoročně vynakládáme nemalé finanční prostředky na prezentaci na zahraničních veletrzích, kde nás naši klienti opakovaně mohou navštívit, za zmínku stojí zejména Ženeva, Dubaj nebo Shanghai. Snažíme se pochopit specifika jednotlivých exportních teritorií a nabízet produkty přizpůsobené místním potřebám a požadavkům. Kombinace těchto faktorů nám postupně umožňuje zvyšovat renomé na zahraničních trzích a rozšiřovat své aktivity na nové trhy. V současné době vyvážíme do 17 zemí světa, některé produkty vyvážíme pod vlastní značkou jiné pod privátní. Doplňky stravy vyvážíme do států Evropské Unie, do Saudské Arábie, do Spojených Arabských Emirátů nebo také do Jordánska. Naším největším úspěchem je unikátní portfolio, které jsme sami vyvinuli a jehož know-how si držíme. Před několika lety jsme se rozhodli jít finančně náročnou cestou vlastního vývoje pokročilých řešení. Inspirujeme se ve farmacii, ať už z pohledu terapeutických trendů, tak i v trendech spotřebitelských a v této cestě hodláme i do budoucna pokračovat.

Bude mít na vaše podnikání, jako na exportéra, nějaký vliv blížící se Brexit? Jak podle Vás ovlivní situaci českých exportérů?

Situaci kolem Brexitu sledujeme, je velice dynamická, v současné době čekáme na výsledky jednání.

Jaké máte plány v horizontu příštích 5 let?

Budeme každopádně rozšiřovat naši působnost v Evropě a pokračovat v rozvoji obchodu na Blízkém východě, tam máme mnoho příležitostí a rozjednaných obchodních příležitostí. Založili jsme pobočku v Kanadě, našim cílem pro rok 2020 je expanze do USA a Kanady, americký kontinent je naší prioritou pro pokročilé formy doplňků stravy a doplňková krmiva pro zvířata. V první polovině tohoto roku budeme spouštět v Bílovci nový výrobní závod, výrazně tím zvýšíme naši výrobní kapacitu a nabídku kontraktačních služeb. V letošním roce bychom rádi také rozšířili certifikaci kvality a čistoty výroby. V roce 2020 připravuje velký investiční projekt v podobě nového externího skladu a co bude dál, to se uvidí, plány máme velké.

mcePharma se stala vítězem v kategorii Malá společnosti ve 21. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit. Jak tento úspěch vnímáte?

Je to pro nás psychická odměna a doping za velice těžkou práci, kterou je zejména působení na teritoriu Blízkého východu. Kulturní odlišnosti v arabských zemích, způsob jejich myšlení a tempo práce jsou pro nás Evropany velice těžko pochopitelné. Celá naše společnost si velmi cenní toho úspěchu, zejména vzhledem k velice krátké historii našeho působení na tomto teritoriu a velikosti naší společnosti.

Vydává Agentura Helas

Archiv zpravodajů

© code&design VosK 2013