Letošní 21. ročník soutěže Exportní cena DHL UniCredit, kterou i v tomto roce zaštiťuje agentura CzechTrade, je tematicky zaměřen na země Blízkého východu. Oblast pokrývající severovýchodní Afriku, jihozápadní Asii a jihovýchodní Evropu. Mne těší, že i v těchto vzdálených teritoriích můžeme nalézt české firmy, které zde zanechávají nesmazatelný otisk.
Vstup na tyto trhy však nebývá zcela jednoduchý. Čeští exportéři musejí na cestě k úspěchu často překonávat různorodé překážky. V těchto oblastech jsou nelehké registrace výrobku, dovozce či samotného exportéra a komplikací je i jazyková bariéra. Důležité je být seznámen s kulturními odlišnostmi a specifiky obchodních jednání, která se mezi jednotlivými zeměmi liší. Nejen s těmito překážkami dokážeme v agentuře CzechTrade našim exportérům pomoci, a to především díky nabídce komplexních služeb, odbornosti, více než 20 letům zkušeností a celosvětové síti zahraničních kanceláří – na Blízkém východě ji tvoří Turecko, Írán, Izrael, Egypt či Spojené arabské emiráty.
Země Blízkého východu přinášejí pro české firmy řadu příležitostí. Od energetiky a stavebnictví po zdravotnictví a potravinářský průmysl či spotřební zboží, zde všude mohou najít uplatnění čeští exportéři z mnoha oborů. Je však důležité nebát se při expanzi na zahraniční trh využít i státní pomoci, kterou CzechTrade nabízí, a zkrátit si tak cestu za vytouženým úspěchem.
Všem přihlášeným firmám bych rád na tomto místě popřál mnoho zdaru nejen v soutěži, ale i v dalších letech na poli zahraničního obchodu.
Radomil Doležal, generální ředitel agentury pro podporu obchodu CzechTrade
220 570 708
helas@helas.org
zpět nahoru