M. Růžička: Nemáme malé klienty, pouze klienty s menšími pojištěnými objemy
Podporujeme exportéry

M. Růžička: Nemáme malé klienty, pouze klienty s menšími pojištěnými objemy

Klientelu společnosti Coface Czech tvoří z tří čtvrtin klienti z oblasti malých a středních firem. V rozhovoru pro ČIA to uvedl Country manager Coface Czech Martin Růžička s tím, že společnost eviduje řádově stovky klientů ve všech svých obchodních linií, tj v pojištění pohledávek, v poskytování kreditních informací a v oblasti vymáhání obchodních pohledávek. Společnost nyní plánuje v druhé polovině roku 2014 spustit on-line sjednání pojištění pro malé a střední firmy. Podstata novinky tkví nejen v jednoduchosti uzavření pojištění, ale také v jednoduchosti jeho možného ukončení ze strany klienta. M. Růžička je mimo jiné také členem poroty Exportní ceny DHL UNICREDIT. Mediálním partnerem akce je i Česká informační agentura (ČIA).

Jakých hospodářských výsledků dosáhla společnost Coface Czech v roce 2013?

Celkově dopadl loňský rok velmi dobře, naše společnosti zastupující Coface v České republice navýšily obrat více než o 25 procent ve srovnání s rokem předchozím.

Jaký podíl měly na vašich výsledcích v roce 2013 jednotlivé vámi poskytované služby?

Pojištění pohledávek je nyní suverénně největší obchodní linií, která tvoří 70 procent celkových výnosů. Je to situace zcela opačná např. roku 2009, kdy pojištění po roce jeho působení v ČR netvořilo ani 1/3 všech výnosů.

Jaký počet klientů má aktuálně Coface Czech? Jaký podíl mají na vašich zakázkách klienti z oblasti malých a středních podniků oproti velkým firmám?

Řádově máme stovky klientů ve všech našich obchodních liniích tj. v pojištění pohledávek, v poskytování kreditních informací a v oblasti vymáhání obchodních pohledávek. Z toho tři čtvrtiny klientů jsou právě z oblasti malých a středních firem. Jak s oblibou říkáme, nemáme malé klienty, máme pouze klienty s menšími pojištěnými objemy.

Coface Czech je mimo jiné také partnerem Exportní ceny DHL UNICREDIT. Jakým způsobem hodnotíte vaší dosavadní spolupráci a jakým způsobem v ní hodláte pokračovat? V čem je dle vás přínos takovýchto akcí pro český export?

Exportní cena DHL Unicredit je pro nás velmi důležitou akcí, neboť exportéři jsou naší hlavní cílovou skupinou jak v oblasti pojištění pohledávek, tak i v oblasti poskytování kreditních informací. Tato akce pomáhá úspěšným firmám se zviditelnit a dát o sobě tak vědět širší veřejnosti. Velmi nás těší, že obliba Exportní ceny neustále narůstá, a že při jejím průběhu jsme svědky přerůstání firem z oblasti malých a středních do oblasti velkých firem.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

Vydává Agentura Helas

Archiv zpravodajů

© code&design VosK 2013