Českým exportérům nabízíme kvalitní kontakty a propagaci jejich produktů
Podporujeme exportéry

Českým exportérům nabízíme kvalitní kontakty a propagaci jejich produktů

- Rozhovor s Robertem Tomanem, ředitelem Mezinárodní databáze firem Kompass, která obsahuje marketingové a produktové informace o více než 4 milionech firem ze 70 zemí. www.kompass.com je ideální platformou pro setkávání exportérů a importérů z celého světa. Exportéři v databázi aktivně hledají nové zákazníky a prezentují své produkty. Importéři používají systém Kompass jako nástroj pro rychlé a efektivní oslovení kvalitních dodavatelů výrobků a služeb. Společnost Kompass je součástí skupiny Natixis.

 

Společnost Kompass působí v Čechách od roku 1991, jaké byly začátky v České republice v porevolučních letech. Setkali jste se s nějakými překážkami, a jak jste se s nimi vypořádali?

Začátky v porevolučních letech nebyly snadné. Hlavním problémem při rozjezdu byl nedostatek znalostí českých firem nutných pro aktivní získávání zakázek na mezinárodním trhu. Noví exportéři často nevěděli, jak by měli svoje produkty nabízet. Někteří nebyli jazykově vybaveni, jiným se do aktivního prodeje nechtělo. Dalším velkým problémem bylo působení celé řady neseriózních „konkurentů“ na trhu firemních informací. To celý trh kazilo.

Jaké služby nabízíte českým exportérům, případně která z těchto služeb je v rámci České republiky využívána nejvíce?

Českým exportérům nabízíme řadu služeb:

A) Pomáháme vyhledat a oslovit nové zákazníky v 70 zemích světa.

B) Propagujeme produkty a služby českých exportérů v rámci mezinárodní platformy www.kompass.com, která je zaměřená na propojování B2B firem po celém světě.

C) Pro české exportéry monitorujeme vhodná výběrová řízení firem i institucí po celém světě.

D) Exportérům pomáháme i v oblasti nákupu – identifikujeme pro ně vhodné dodavatele ze 70 zemí. Tím jim umožňujeme dosáhnout lepší kvality a konkurenceschopnější ceny jejich vývozních produktů.

Největší zájem je o kontakty na potenciální zákazníky v rámci celé Evropy. Rozhodujícím partnerem pro české exportéry zůstává stále Německo.

Jakým způsobem probíhá propagace firmy, která je registrovaná ve vaší databázi na internetu?

Propagaci zaměřujeme hlavně na produkty dané firmy. Pokud zná potenciální zahraniční zákazník jméno konkrétního českého exportéra, nepotřebuje Kompass. Většinou je to ale tak, že například potenciální zákazník ze západní Evropy hledá požadovaný produkt a s ním spojené dodavatele ze střední a východní Evropy, které dosud nezná.

V tom případě jde na portál www.kompass.com a hledá požadované produkty a jejich dodavatele. Tady se pak snažíme, aby se produkty českých exportérů (našich zákazníků) objevovaly na co nejlepších pozicích. Produktové karty českých exportérů v různých jazycích jsou navíc velice dobře optimalizované pro vyhledávače, takže se potenciálním zahraničním zákazníkům zobrazují na předních pozicích i při vyhledávání na Google a dalších vyhledávačích.

Proč je podle Vás tak výhodné využívat vašich služeb?

Hlavním důvodem je určitě teritoriální pokrytí našich služeb. Kompass je fyzicky přítomen v 70 zemích. Českým exportérům nabízíme tedy kvalitní kontakty a propagaci jejich produktů v rámci všech těchto 70 zemí. Na českém trhu neexistuje služba obdobného rozsahu. Je tady řada obdobných systémů, které ale pokrývají pouze ČR.

Propojujete firmy po celém světě, je ve vaší firemní databázi zastoupeno nějaké odvětví výrazněji více nebo jde o rovnoměrně využívané služby?

Zákazníky máme ze všech oborů. Největší podíl tvoří zákazníci z průmyslové výroby a velkoobchodu.

Vydává Agentura Helas

Archiv zpravodajů

© code&design VosK 2013