Dohodněte se na penězích
Ptáme se

Dohodněte se na penězích

O tom, na co je třeba si dát pozor při jednání se zahraničními partnery, jsme mluvili se Zdeňkem Jeřábkem, jednatelem textilní firmy Texpon, která loni uspěla v soutěži Exportní cena DHL UniCredit.

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Tou nejdůležitější věcí pro úspěšné vývozce je mít především v nabídce produkt, o který bude za hranicemi naší země zájem a bude se tak dát úspěšně exportovat. Neméně důležité je mít také určitou dávku štěstí, které dopomůže tomu, aby se podařilo tento produkt úspěšně prodat. V neposlední řadě je to pak také to, aby firma dostala za svůj produkt či poskytnuté služby řádně zaplaceno.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

Bohužel se mnoho problémů objevuje při dojednávání platebních podmínek. Zdlouhavá pak bývají jednání i o ceně za dodané produkty.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Jako společnost razíme ten názor, že pokud se firma s potenciálním zahraničním zákazníkem nedohodne na přijatelném kompromisu, je nejlepší zboží nebo produkt takovému zákazníkovi dále nenabízet. A to i za cenu, že nebude vyvážet. Exportovat za každou cenu nemá smysl.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

Pro naši firmu jsou nejdůležitějšími exportními oblastmi Německo a Rakousko. A to vzhledem k jejich blízkosti a také díky tomu, že německý jazyk není pro naši firmu překážkou.

Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Abych řekl pravdu, neumím přesně říci, co to pro nás znamená. To, že jsme cenu získali, je podle mne dílem šťastné náhody. Exportujeme totiž velmi málo. Nicméně získaného ocenění se velmi vážíme.

Vydává Agentura Helas

Archiv zpravodajů

© code&design VosK 2013